Projektplanen

Jag har nu fått min lathund till projektarbetet och träffat min handledare. Det visade sig att hon var svenskalärare after all, men det är bara bra, för då måste arbetet skrivas på svenska, då slipper jag ha massa beslutsångest över vilket språk jag ska skriva på. Ska iallafall ta tag i projektplanen.
___
1. Bakgrund - Som vanligt hade jag ingen aning om vad jag skulle välja att arbeta med, men eftersom jag älskar musik, så jag ville jättegärna arbeta inom det området.  Att skriva tycker jag också om, så valde jag att kombinera dessa intressen. Jag ska alltså göra en musiktidning.
___
2. Syfte, mål och problemformulering -
A. Syftet med mitt projektarbete är att: Göra en intressant musiktidning skriven med korrekt svenska. Jag ska ha varierade texter, som t.ex. kortare noveller, korta intervjuer, bok- och konsertrecensioner, faktatexter osv. Jag vill lära mig mer utav mitt arbete, och bli bättre på att använda mig utav hela svenska språket. (Som jag skrev i det tidigare inlägget tycker jag att det är enklare att göra sig förstådd på engelska).
B. Problem jag vill lösa eller frågeställningar jag vill undersöka är att: Jag ser inga direkta problem med arbetet. Det enda är att jag är rädd att det kan bli stressigt i slutet, men jag hoppas att jag kan hinna med allt i tid utan att behöva stressa. Jag förstår inte riktigt delen med frågeställningar. Enligt den korta introduktionstexten skulle de vara ungefär: "kommer jag att kunna hinna med detta utan att stressa", "kommer jag att hitta nog med intressanta saker att skriva om", så jag kör med dom frågeställningarna.
___
3. Genomförande -
A. Val av metod: Jag kommer att använda mig av någon form av ett datapogram. Jag har kollat på "QuarkXpress" och "Microsoft Publisher", som båda två är bra när man ska göra en tidning. Något av dom borde funka, jag ska kolla vidare när jag är hemma på min egen dator.
B. Hur skaffar du information och material till projektet: Jag ska använda mig en hel del utav internet. Denna tidning är ingen vetenskaplig rapport, den ska likna en vecko- eller månadstidning, faktan kommer delvis att bestå av skvaller och allting kommer inte att stämma till 100%, det gör inte tidningar. Jag ska självklart inte hitta på någonting, men internet (twitter, myspace, youtube osv.) blir en perfekt källa. Sedan ska jag också recensera konserter, och då kommer faktan delvis från mina upplevelser. Själva tidningen vill jag helst ska se snygg ut, jag har tänkt fråga någon bekant på mediapogrammet vad de använder när de publiserar skoltidningen eller söka efter andra lösningar.
C. Val av eventuella medarbetare: Jag har tänkt utföra arbetet helt själv!
___
4. Arbets- och tidsplan - De enda tidsgränserna jag vet med mig hittils är att projektarbetet ska vara klart och inlämnat fredag 16 Mars 1012, vi ska redovisa för samhälls årskurs 2 onsdag 28 Mars och att inlämningen utan utvärderingen ska ske fredag 27 April. Så jag ska se till att vara klar i god tid så att jag slipper stressa, helst vara klar med allting några veckor innan så att jag kan kolla igenom det noga, och be andra kolla igenom det.
___
Som jag har förstått det var det detta jag skulle skriva om i min projektplan, säg till om det är någonting jag glömt eller så! Tackhej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0