InDesign

Jag borde kanske nämna att jag idag har lagt ner lite tid på att försöka lära mig grunderna i pogrammet InDesign som jag tänkt använda mig av, och det ser inte omöjligt ut! Min kära vän Mårten som går första året på media var snäll och hjälpte mig litegran. :) Som sagt har jag jobbat med andra pogram från adobe tidigare, och detta är likt t.ex. photoshop på många sätt.

Har fått reda på att In Flames kommer till lilla Piteå den 22:a april 2012, synd att arbetet redan är inlämnad och klart då. Kanske kan jag skriva någonting om stora band som haft spelningar i hela världen och sedam väljer att göra små turneer genom sverige. För sådant uppskattas verkligen! Vi saknar de svenska band som t.ex. Deathstars och Blowsight som nästan bara lägger ner tid på spelningar utomlands. Kom tillbaka! Haha.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du verkar ha kommit igång mycket - så bra!

Jag förstår att det kan kännas kämpigt ibland med PA:t. När man gjort klart alla läxor och pluggande till prov kanske inte riktigt musten alltid infinner sig till att ta tag i ditt Pa. Men kom igen! Det är bara ca tre månader kvar till ditt PA ska in och det är inte roligt att panikjobba på slutet.

Du verkar ha många ideer till texter - bra! Skriv, och skriv mera så att du har mycket material. I slutändan kanske du måste sålla bort någon text, men det är bättre än att inte ha tillräckligt med texter. Bra att du kommit igång med dataprogrammet också. Det går framåt för dig!



Jag läser gärna det du skrivit hittills så diskuterar vi det sen. Då får du också ett hum om att du är på rätt väg skrivmässigt. Antingen mailar du texterna till mig eller så lägger du dem i min brevlåda på Södergränd 7. Sen bokar vi ett möte för att diskutera det du skrivit.



Fortsätt jobba på!

Anna

2011-11-23 @ 08:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0